Magnus kontra Uffe?

Hm, har den senaste tiden varit inne i en enorm Magnus Lindberg våg. Då menar jag hans två första album som kom ut 1976 respektive 1978. Hela mitt liv har Ulf Lundell varit mannen i mina öron men nu har det plötsligt kommit in en till. OCH det är egentligen inte så konstigt, då det visar sig att Uffe faktiskt skrivit texten till en del av Magnus låtar (tillhör kanske kategorin onödigt vetande men det ger jag blanka ... i).

Delar med mig av texten till en av de vackraste med Magnus.

När jag ligger på marken
Och stirrar i himlen
Ser jag ljuset som bryts utav molnen i strimlor
När jag sitter i gräset
Och blundar i timmar
Ser jag dej, dej, dej
Ser jag dej, dej, dej

Och när alla kaféer har stängt nere i city
Och allting blir tyst här tills i morron bitti
När jag stannar och tittar
Och lyssnar försiktigt
Hör jag dej, dej, dej
Hör jag dej, dej, dej

Oh Susanna när solen går upp över taken
När dimmorna lättar och stan ligger naken
När jag sakta går hemåt så tänker jag lite
På dej, dej, dej
På dej, dej, dej

Ni som ännu inte hört den - gör det!
Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0