I like!!!!

Idag är jag på glatt humör för jag har fått en hjärntumör!!!!! Nej, skämt åsido, livet leker, jag leker och det är ljuvligt att LEVA!

Igår kom jag ihåg en aktion på tradera (med viss hjälp iofs men men) och nu står snart dessa i min hall - I LIKE!



Thank you, youtube!

Ja, vad skriver man? En film säger mer än tusen ord, jag har skrattat så mycket så mascaran sitter på stortårna skulle jag tro. Vilken stjärna!



Det funkar!

Dags för uppdatering kanske? Har varit extremt mycket i filofaxen och därför har en del fått ligga på is.

Har iaf prövat min nya dammsugare och har bara en sak att säga - min filosofi funkar. Man ska köpa det man verkligen vill ha - för städningen blev mycket roligare hux flux.

Sen fungerar det att trycka på biblioteket lite också, får ju alltid vänta så otroligt länge på mina magasinerade böcker. Tröttnade ännu en gång, skickade ett mail och några timmar senare finns boken att hämta. Funderar på ett litet hyss bara för att jag får vänta så länge varje gång....

För övrigt är finanskris det absolut fulaste ord jag vet, skulle ni råka på någon utanför 50-skyltarna som skriker detta ord är det jag!

Fötter

Ska gå massagekurs under helgen och börjar nu få ångest över det här med fötter. Jag ska lära mig att ge en "härlig fotmassage" - jag har fotskräck! Tar inte hand om mina egna fötter och vill inte ta hand om några andras fötter heller.

En påminnelse till mig själv: Glöm för guds skull inte att ta med alcogel.


Finanskris

Jag vill varna alla känsliga läsare direkt! Det här inlägget kan för vissa anses stötande, dvs du läser vidare på egen risk!

Det sägs att Sverige är drabbat av en finanskris?!  Vems fel är det? Inte mitt kan jag säga. Jag kan erkänna direkt att jag är en shopaholic, har supersvart bälte i shopping - och älskar det! Om alla vore som mig så skulle inte ordet finanskris ens nämnas i vårt avlånga land. Från och med nu ska jag aldrig mer ha ångest när det är två veckor kvar till nästa lön och saldot på kontot drastiskt sjunkit på bara några timmar. Det är liksom inte min stil att köpa något som jag nästan är nöjd med som är billigare än det jag verkligen vill ha - då får det kosta.

Så nu tänkte jag utmana alla att göra som mig! Shop til you drop, resten löser sig. Vem vet, du kanske kör på en grävling på väg hem från shoppingrundan och vips så har maten löst sig för de närmaste dagarna. Om du vill kan du få en intensivkurs med mig med mycket praktik ;-)

Hänger du på? Det är ju vi som kan lösa den sk finanskrisen, om inte så gör jag det själv!

Anders Borg - jag förväntar mig en "thank you note".

Väntan

I väntan på nästa bok så gör jag det jag är tillsagd. Dvs läsa kurslitteraturen till kursen jag går. Hittills har det varit mest teori, men på fredag smäller det - flum i 3 timmar! Jag kommer vara i himlen!

Funderar på vad de anställda på biblioteket sysslar med, hur kan det ta så lång tid att fånga upp en bok som är magasinerad? Önskar jag var en fluga på väggen där en dag för att se hur de fördriver sin tid.

Fridens så länge

It´s a beutiful day

Yes, yes, yes, yes!
Det är en underbar morgon, det är en underbar dag!

Fick biljetter till U2, efter att ha köat 1½ timme på att komma in på Ticnets bokningssida, tur man har kompisar som orkar prata i telefonen när man väntar. Lördag den 1:a augusti smäller det, gött gött.

Underbart

Orkar inte hålla mig, måste bara lägga upp denna underbara video. Den får mig att vilja softa, flumma mig, dansa, grilla, va med kompisar - ja ALLT som får mig att må bra. Enjoy!


Bjørnstjerne Bjørnson

1903 gick nobelpriset till Norge för första gången. Till en man med det härliga namnet Bjørnstjerne Bjørnson.

Nomineringen löd... 
"såsom en gärd av erkännande åt hans ädla, storartade och mångsidiga skaldeverksamhet, som alltid varit utmärkt på en gång av ingivelsens friskhet och av en sällsynt själsrenhet"

Bjørnstjerne Bjørnson är dessutom mannen som har skrivit texten till Ja, vi elsker dette landet.

Som vanligt finns det inte så mycket att välja på när det gäller dessa tidiga nobelpristagarna. Men till min stora glädje fanns det en bok som var magasinerad - Synnøve Solbakken. Det började bra, gapskrattade redan på första sidan. Jag och min flummiga förvirrade hjärna hade inte uppmärksammat att det stod Originalupplaga från 1857 när jag reserverade boken - den var skriven på norsk! Men det visade sig inte vara något större problem, tog bara lite längre tid att läsa.

Handlar då om Synnøve, hennes familj, en grabb vid namn Thorbjørn och hans familj som bor grannar. Dessa båda växer upp och tycke uppstår, men livet visar sig inte vara så enkelt. Synnøves familj är av den finare sorten och Thorbjørns är det inte. Att han dessutom är en liten otursgrabb som hamnar i en del slagsmål gör väl inte saken bättre.

Hur det går? Läs den, den är helt OK och luktar dessutom gott (om ni får tag på en magasinerad).

Endorfinerna sprutar!

Är det lagligt att må så här bra? Ibland funderar på om jag egentligen inte mår för bra för mitt eget bästa? Nåväl, endorfinerna fullkomligt flödar i mig, kunde nästan tro att jag fått dom intravenöst.

Blev inte mindre lyckohormoner i kroppen igår kväll när jag rockade loss till Uffe i 3 timmar - härligt!



Uffe bjöd på en härlig blandning av ny och gammal musik, men gårdagens "Hon gör mig galen" fick ögonen att svämma över en stund. Snälla Uffe, det här får inte vara din sista turné - det funkar bara inte.

Trögt

Just nu går det trögt med läsandet. Filofaxen har varit full av andra aktiviteter så tyvärr har 1903 års pristagare inte fått så mycket tid, men det kommer - I promise.

RSS 2.0