HIO vs KO

Jag har nyss avslutat min första 9-håls runda på wii. 11 över par är väl ganska godkänt för att vara första gången tycker jag. Min birdie via en chip-in är jag mäkta stolt över. Sen kan jag kanske kanske bjuda på att det blev plopp-plopp på vissa banor.

MEN, det blir nog ingen golfare av mig. Det blir alldeles för dyrt. Så arg på mig själv var det länge sen jag var. Sonen fick höra en hel del ord som inte är lämpliga för någon som går i första klass. Sen kommer jag på mig själv och säger tyst "Kristin, för h-e, det här är ett TV-spel, lugna dig"

Vinnarskalle? Jag? You bet!

Golf girl

Nä, jag tror jag håller mig till boxningen. Visserligen blir det dyrt med läkarbesöken men det finns väl försäkringar ;-)

Hissa och dissa

Börjar med det jag vill dissa:

  • Jag vill dissa media och deras sätt att blåsa upp saker och ting. Många får skrämselhicka bara man behöver snyta sig eller nyser nuförtiden.
  • Jag vill dissa ställen som har en telefonkö på endast tre personer - detta gör att man måste ha en ängels tålamod för att ens hamna i kö (media kommer in i bilden här också).
  • Jag vill dissa klor, det gör att mina utslag blir ännu värre
Så vill jag hissa:

  • Jag vill hissa Vaccinationscentrum som verkligen är kompetenta.
  • Bergslagens arbetsmiljö som kan ge mig det vaccin jag behöver (då slipper jag åka till Karlstad x antal gånger).
  • Jag vill hissa mitt ex, han gör det möjligt för mig att resa. Plus att vi har en så bra kommunikation
  • Jag vill hissa den som uppfann badtunnan. Att sitta i en tunna med barnen och en kopp te slår det mesta.
  • Så vill jag hissa min chef som beviljade min semester (trots alla besparningar). Tack till dig.
  • Jag vill hissa MSN. Att se äldste sonens ansikte igår när han fick chatta lite var underbart.
  • När jag ändå är igång vill jag hissa alla andra goa människor där ute också. Tack för att ni finns.
Shiny happy people


I övrigt händer det inte så mycket som är värt att skriva om....

...som eld (eller?)

Följande konversation har tydligen skådats på MSN, säkert bara kul för två människor i hela världen. Men värre saker har väl skådats på nätet....

- Lyssnar på Ebba Grön nu
Uppgång och fall
Ah, du måste ju få spotify
Ska jag säga till att han skickar en invite

- Är det inte från dig jag har fått en invite?

- Har du hört den här "porriga" låten då
Som eld
Har du fått en invite?

- Haha ja

- Hm, när?
Länge sen eller?

- Nej härom dan

- Hm....då sa jag nog till om det
N kompis har ju obegränsat
Kommer inte ihåg om jag skickade till honom eller hur jag gjorde...
Velig som vanligt
Då kan jag skicka spotifylänkar med andra ord

- "Your friend b397511 has chosen to share a Spotify invite with you."
Tack!

- Eh, jag vet inte om det är jag....Gud vad snurrig jag är

- Om det nu är från dig, men vet inte vem det kan va ifrån annars

- Vem vet
Haha
Kan vara så att jag skickade till N

- Haha inte lätt

- http://open.spotify.com/track/7bMTQLk96QgslMHuMEAlUy

- Har inte skaffat spotify.. gör det på min dator istället, är ju inte långt kvar tills jag flyttar

- Aha, då får jag vänta med att skicka länkar. Det var Bob Marley med Mr Brown
Nu tror jag att jag ska käka lite lunch, kurrar i magen

- Okej =)
Porrig låt, ja hehe
Den va bra

- Det är dom händerna jag "letar" efter
Undrar var dom kan finnas....

- Ja vem vet.. vi får gå på jakt nån dag

- Vi får göra det

- Åt dig, jag ska inte ha något.. inte än på läänge känns det som nu

- MEN...eh....
hm...
fasiken
jag vet inte om jag är redo heller
vi kan ju gå ut och flirta lite
inte med varandra då

- Hihi aah det kan vi ju göra

Svengelska

Något som jag har ganska svårt för är taffliga svenska översättningar av engelska "hits". Ta t ex Herreys "Kom loss" som då var en bedrövlig version av Kenny Loggins "Footloose"

Finns inte på spotify och var glad för det

Herreys har några till som borde vara olagligt att spela och jag tänker skona er.

MEN, säg den regel som inte har undantag. Det finns faktiskt en del som lyckas och jag tänkte lyfta dom lite nu.

Uffes version av Hallelujah är "rivig som f-n" som någon sa till mig för ett tag sen när jag tvingade på den....

Finns inte heller men jag kan skicka över den om du inte har den

Caroline af Ugglas tolkningar av Joplin är suveräna:

Samma här....

En annan som lyckats i sina försök är Rolf Carlsson:

Same same

Jag vet inte vad det är som gör att en del lyckas med sina tolkningar och andra inte. Kan det bero på inlevelse och förståelse av vad låten verkligen handlar om? Jöback har ju också gjort en version av Hallelujah (den fanns iaf), vad jag tycker om den pratar vi inte om...

Det måste finnas fler som har lyckats. Det var dom här jag kom på just nu. Tips mottages gärna :-)

En timme senare kom jag på fler:
Jag kom på en till (med hjälp av Spotify) Marie Bergmans Hjälp oss. Originalet heter Helpless och om jag inte missminner mig är det Neil Young som var först med den. Och ja jag vet att den låter likt Dylan´s "Knockin' on heaven´s door" men faktiskt så kom Helpless först. Marie Bergman har också lyckats med "Ingen kommer undan politiken" som ju från början hette "Complainte pour Ste. Cathrine"

Men jag vill ändå ha tips på fler som "hittat rätt"

Rimfrost i näshåren

Jag slänger upp det här gamla inlägget också. Nu råkar det vara såhär att jag för mitt liv inte kan hitta ngn funktion för att ladda upp egna videos - dumma blogg! Vet någon hur man gör tar jag mer än gärna emot tips. Annars får vi ta dom vid ett senare tillfälle.

Vi är duktiga B och jag måste jag säga. Pricka in årets första frostnatt så perfekt för vår lilla expedition.

För att ta det hela från en någorlunda början så var B och jag ute på en promenad förra veckan. Vi hittade då en märklig plats, märklig i den bemärkelsen att det var en glänta i "skogen" som var liksom för perfekt. Perfekta linjer, gräs och platt. Jag fick ju tanken att det är där som Blair Witch håller till på nätterna. Sen kom den andra tanken - vi tältar där.

Sagt och gjort, igår eftermiddag bar det iväg. Vi fick skjuts dit (måste köpa ett annat tält som inte är så tungt) av BJ som nog tyckte att vi var helt galna (kanske vi är också men det är en annan historia). Tältet var uppsatt på nolltid (tjejer kan) och vi hade hela kvällen att förfoga över. Så vad gör man då på en "öde" plats? Ja vad gjorde vi? Vi kollade oss omkring och såg ett "berg" som vi besteg, såg lite skumma pinnar, fick besök av en hybrid (B trodde det var en gubbe och jag trodde det var en tant), åt mat, göttade oss allmänt, hörde skottlossning mm.

När vi väl skulle lägga oss var det underställ, "pyjamas", raggsockor, mössa och vantar som gällde innan jag kröp ner i sovsäcken. Jag säger bara en sak. Arvika var ingenting! Hellre hundra grader i tältet än rimfrost i näshåren, fy vad vi har frusit i natt. Lite rädd för vissa ljud har jag varit det erkänner jag, trodde det stod en björn utanför tältet en stund men det var nog B som grymtade till i sömnen. Känns som om jag inte har sovit en minut inatt, men B säger att jag snarkat ordentligt ett tag så....

I morse var det panik! Vi ville hem och det snabbt. Tack än en gång snälla T för att du hämtade oss. Tydligen roar man alltid någon med sina infall för T såg så glad ut när han kom där i bilen. Lite besviken är jag över att vi aldrig fick se någon bjärv (eller var det en bjärv jag hörde inatt?) och Blair Witch har nog gått i idé över vintern.

*Här skulle det då vara en video innehållande skottlossning*

Jag inser att tältsäsongen är över för i år. Nästa "expedition" blir på Hennickehammars Må Bra avdelning. Ikväll tror jag att jag nöjer mig med att lägga mig i sonens säng och se på film...

Mä hanna gjär ru?

He, ja det kan man undra. Vad gör jag egentligen? Varför "lever" Nobel igen? Det kan ni (om nu några fler är inne på den här gamla bloggen) fundera på....

Men så här kommer det vara ett tag. Utan youtube-klipp kommer jag här lägga upp vissa dubletter (kanske blir alla) från den andra bloggen. Ist för youtube blir det spotify-länkar.

Undrar om det funkar med mina egna filmer som jag gör? Har en del i skallen som jag ska försöka få tid till så småningom. Jag testar och du säger om det fungerar. Deal?

Ha de gött

Till Erik

Är det så illa att sitta som en pappskalle resten av terminen? Gör som jag skulle ha gjort, låtsas som om det regnar. Om någon skulle försöka sig på en konversation med mig skulle jag helt enkelt skaka lite på skallen och säga "Ting bo don" eller något liknande :-)


Skulle det vara så att du inte får se den pga alla förbud (jag undrar fortfarande var rebellen i dig tog vägen) så kan du lyssna på den här

And hey:
I give you my skype number
When you worry call me
I make you happy

Sköt om dig!

PS: Den 16:e oktober landar Kite´s nya EP i min brevlåda. Då får du en rippad "I give you my morning" direkt i din mailbox - gött va!

RSS 2.0