Kina del 5

Nu har jag varit hemma i Svedala ett tag och det kanske är dags att berätta om de sista dagarna?

När vi kom hem från Jiuzhaigou hade Erik en lapp på sin lägenhetsdörr, detta visade sig vara en gasräkning. Så på tisdag skulle vi försöka betala denna. Först gick vi ner i källaren där husets service-center finns men där fick inte den betalas. Vi blev tillsagda att den kan betalas i vilken bank som helst. Sagt och gjort, vi går till närmaste bank men icke sa Nicke, på den banken kunde man inte betala räkningar. Samma sak på nästa bank. Hm, tänkte vi, är det meningen att man ska sköta alla sina bankärenden via "bankomaten" tro? Och om det är så det är, hur vet vi vilka siffror som ska knappas in var? Räddningen fanns på subway (där är de duktiga på engelska), en snäll tjej följde med oss - in till China Telecom!!!!! Där ska tydligen räkningar betalas.

Sen fick Erik snällt sitta och vänta några timmar när mina naglar lackerades om.



Har man inte långa naglar kan man väl iaf få kosta på sig lite färg ;-)

På onsdag var vi till en park där de har pandor. Vilka underbara djur! Jag låter bilderna tala...



Det fanns även lite andra djur i parken



Sista kvällen, natten och morgonen i Kina fick jag spendera i en mörk lägenhet. Som tur var hann jag ta ytterligare en kall dusch (hade inte haft varmvatten efter ordning på en vecka) innan det small i säkringsskåpet och allt blev svart och tyst. Vi fick inte ordning på det och ingen fanns på plats i källaren så det var bara att gilla läget.

Kina är ett otroligt spännande land och jag kommer absolut att åka tillbaka. Har redan en resrutt i hjärnan, 2011 kanske?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0