Indianpaus

Har läst klart boken "Kreativitet för livet", inte så bra som jag hoppades den skulle vara.
Men, fastnade för en sak.... Att ta en indianpaus.

Handlar om en sydamerikansk indianstam, nomader dvs ständigt ute på vandring. Varje timme satte de sig ner för att ta en paus, inte för att de behövde vila (inget fel på konditionen där). Utan för att själen skulle hinna ikapp. Smart, hur många gånger har inte jag känt att "oj, nu kom jag äntligen fram" när jag i själva verket varit där flera timmar redan (kroppsligt alltså). På något vis är det som om kroppen vaknar till när själen anländer.

Bengt Renander skriver i boken "Det är bra att göra en indianpaus ibland. Det är ett tillfälle att stanna upp, samla ihop sig och låta själen hinna ikapp."

Jag tänker ta en nu....
Fler indianpauser åt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0