Flum?

Igår var det dags att fira en arbetskamrat som fyllt 50. Detta gjorde vi genom att först äta mycket god mat på Happy Kitchen och sen drog vi vidare till Löfbergs Lila Arena för att se Lars Winnerbäck.

När vi står där så säger en av mina arbetskamrater att hon tycker Winnerbäck är flummig (hon gillar inte Winnerbäck så mycket kan tilläggas). Detta fick min "skitmagnet" att gå igång lite.

Vad är egentligen flum? För mig är det något som inte är klart definierat, dvs lite oklart, otydligt. Men jag antar att det här är lite som att säga vad som är normalt, vad är egentligen normalt. Och vem har "rätt" att avgöra skillnaden mellan normalt och onormalt.

Jag hittade en artikel om ämnet på newsmill, läs gärna den här. Vad jag får fram av detta är att själva ordet flum ju är flummigt i sin brist på konkretion ;-)

Men om jag ser till min referensram så tycker nog jag att Winnerbäck är ganska tydlig i vad han förmedlar. Om han är rökig i bollen kan inte jag svara på....

Vad är flum för dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0