Kina del 2

Ytterligare några dagar har passerat, jag passar på att skriva under tiden som Erik ligger och sover.

Vi har väl inte gjort så mycket dessa dagar, bara varit och tagit dagen som den kommer. I fredags var vi till ett stort köpcenter (ja, jag handlade lite) sen visade Erik mig skolan vilken var enorm. Att gå från östra ingången till den västra tar ungegär en halvtimme, men det var det värt eftersom det låg en fantastiskt vacker park på den andra sidan. Det finns ganska många parker som är oaser att ta till när man vill komma ifrån storstadslivet. I dessa parker spenderar många pensionärer sina dagar med att spela mahjong, utöva tai chi, dansa mm. Vi avslutade kvällen med att se paranormal activity, jösses vad rädd jag var. Det är en av de värsta filmerna jag har sett men ändå en av de bästa. Ja, Nicklas, jag ser den med dig men jag är tveksam till om du klarar av den ;-) 

Gårdagen spenderades med att försöka få tag i taxi samt sitta i bilkö, större trafikkaos har jag aldrig sett och jag hoppas verkligen att jag slipper se det igen. Det tog oss 4 timmar att åka "downtown" för att boka biljetter och åka hem igen, helt galet var det. MEN, efter regn kommer solsken = sushibuffé. För 150 kr/pp fick vi äta så mycket vi ville samt dricka hur mycket saké och öl vi ville. Vi åt och vi drack och hjälp vad gott det var. När ingen av oss fick ner minsta lilla bit till samt att restaurangen ville stänga trängde vi in oss i en taxi med destination Hemp House. Det stället var "really nice" och priset på redbull och vodka var verkligen "really nice" = 25 kronor. Det är svårt att förklara stället i ord, men tänk er alternativ musik blandat med reagge och en soft inredning till detta. De som jobbade där var reaggeinfluerade och det var skönt att se kineser med "egen" stil (Bob Marley goes China). Natten avslutades med McDonalds (say no more).



Imorgon åker vi till Guang'an där TT jobbar. Jag och Erik ska bo på fyrstjärnigt hotell minsann =D (TT´s arbetsplats) och alla verkar nöjda och glada över upplägget. Jag och TT ska gå på SPA samt shoppa (jag och TT är överlyckliga över detta) TT´s svenska kille Nicklas är nöjd att han får vila sitt skavsår (TT har ju fått någon som vill följa med och shoppa) och får spendera dagarna med att dricka öl med Erik. Erik är nöjd över att jag ska shoppa med någon annan samt att han får dricka öl. Kan det bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Nicklas no.1 (han i Sverige som inte har skavsår)

Jag kan nog titta på vilken film som helst, bara jag har dig att huka bakom... 10 dagar kvar.

2009-11-16 @ 17:59:46
Postat av: Kristin

Visst ser jag den med dig, men som jag sa är jag mycket skeptisk. Du fixade ju knappt The haunting och den är ingenting mot den här....

2009-11-18 @ 12:48:06
URL: http://nobel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0