Djupa tankar på en fredag

iTunes egna DJ spelade den här för mig alldeles nyss och jag fick en massa djupa tankar.

Lyssna först:

Man kan äga

Tänk lite på texten, hur rätt är det inte? Och hur många människor finns det inte där ute i världen som tror att de "äger" en annan människa? Suzzie sjunger att "kärlek måste ha sin frihet för att överleva". Jag skulle vilja tillägga att detta gäller även i vänskap (visserligen är vänskap en mkt fin kärlek men jag tror ni förstår vad jag menar här). Ja, i hela livet. Att respektera en människa för vad den är, är bland det finaste jag vet. Att INTE försöka ändra på en människa är en av de vackraste egenskaper en människa kan ha (enligt mig).

Att finna sig själv och våga vara sig själv är nog det svåraste som finns här i livet. Men har man en gång "hittat rätt" i sig själv infinner sig ett lugn och en trygghet, först då kan man se andra och "tillåta" andra att vara som de är.

Tänkvärt? Jag tycker det!

Sätt inte galler för någons fönster, plz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0