Play it again Sam del två

Svimma inte nu, men här kommer del två på förra inlägget.

Jag har nu via TV3 play sett alla avsnitten av "Ensam mamma söker". Först började jag att titta på det för att jag är grymt intresserad av hur gruppsykologi och gruppdynamik fungerar, men efter resans gång så hände ngt annat i mig. Jag har funderat och funderat, skrattat "lite" åt dom, tyckt att de är fruktansvärt pinsamma osv. Men, mitt i allt det här så började jag smida planer. Hör och häpna, jag har tagit ett beslut.

Jag ska söka nästa år! Ja, under förutsättning att jag är singel då. Nej, det är inte så att jag är superdesperat utan jag gillar helt enkelt att träffa nytt folk. Tänk vad många roliga (förhoppningsvis) människor jag kommer träffa på. Folk som kommer fjäska för mig och behandla mig som en prinsessa (om jag kommer med vill säga).

Nu är det ju såhär också, jag har ju en del krav och lite andra egenheter för mig.

Jag kommer för det första inte att sätta mina fötter på en dansbana där det spelas dansbandstjofräs. Never! Då sätter jag mig i garderoben och surar. Ska vi gå ut så är det jag som väljer vart vi ska gå (inte TV3). Tänk vad roligt vi kommer ha på någon festival =D

Så är det ju det här med min egentid. Jag är lite orolig för vad dessa killar ska tro om jag helt plötsligt säger "nej hörru, nu behöver jag få vara själv med mina stearinljus, Sam Cooke och akvarellfärgerna".

Kan han inte prata så är det lika bra att lägga ner med en gång. Jag behöver någon att filosofera om livet och dess djupheter med. Med det menar jag ju inte "oj, vilket fint väder det var idag" nej, nej, nej. Skulle det vara så att det brister i pratet så MÅSTE han vara superduktig på att tolka musiken jag spelar. Men... ofta går ju det där hand i hand.

Tror han att han kommer kunna äga mig så är det samma sak där. Drop it!

Sen är det ju det här med mig och mitt leverne i övrigt. Vissa dagar är jag ju pigg som en mört och ingenting stoppar mig, nästa dag kan jag ligga som Titanic och vill inte ens röra mig. Undrar just om "vill du mig något får du skjuta in kaffe intravenöst annars kan du dra" kan misstolkas? Samma sak med maten, ibland är jag superduktig andra dagar äter jag pepparkaksdeg (till middag).

Vad tror ni? Bra TV eller inte....den som lever får se

Where is the love

Ibland är jag efter.
Ibland är jag före.
Ibland någonstans mittemellan...
Men oftast så är jag bara mig själv och det är väl väldigt speciellt...

Kommentarer
Postat av: julia

skitfin blogg du har, allt bra ? =)

2009-10-21 @ 19:49:59
URL: http://juliahjarthner.blogg.se/
Postat av: Kristin

Tack Julia! Ja allt är väl här (tror jag)

2009-10-22 @ 13:00:49
URL: http://nobel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0