Play it again Sam

Jag har under några dagar varit krasslig. Tänkte fula tankar på måndag och det skulle jag aldrig ha gjort, febern kom direkt. Somliga straffar Gud direkt ser ni...

Så, igår kväll hade jag en softkväll här i soffan. Körde igång TV4 Play och (törs jag ens erkänna det här, jo jag har erkänt så mkt annat) såg på Bonde söker fru (minsann).

Tänk dessa bönder, de ska då alltid förvirra en. Vanligtvis så är de otroligt förvirrande om vädret, dvs de är aldrig nöjda. Skiner solen en sommar är inte det bra, regnar det är inte det bra heller. Hur ska ni ha det egentligen?

Iaf, det som gjorde mig förvirrad var ett uttal om att vara förälskad eller attraherad. Den här bonden menar att förälskelse kommer först och attraktion senare. WHAT? Är det bara jag som kan känna mig attraherad av en människa jag möter på gatan? Möter man någon på krogen så kan man ju även där känna en attraktion. Men en förälskelse? För det krävs väl att man åtminstone känner objektet i fråga lite.

Nåja, zappade över till 3:ans play och där hittade jag ett gäng mammor som också söker ngn att hålla i handen under vintern.

Oh my, jag kan bara säga en sak. TV3 vet hur de ska få saker och ting att hända - med alkohol. Jag rodnar fortfarande när jag tänker på vad folk säger i TV och hur de beter sig. Jag vet inte om jag ska säga åt er att se det eller låta bli. Det är INTE bra TV och egentligen så är hela programidén enligt mitt tycke tragiskt. Jag har en del funderingar på varför dessa människor är med i programmen men jag väljer att inte ventilera dom här (kan bli ramaskri).

Vart tog den söta lilla flickan vägen?

PS: jag skulle vara mycket tacksam om "hur man skickar mamma till månen" aldrig blir publicerad ;-)

Kommentarer
Postat av: [sofias foto]

Jättefin blogg! :)

Snälla hjälp mig vinna ett filter till min kamera så att jag kan fortsätta utveckla mina fototalanger. Jag är finalist hos Stina och det enda du behöver göra är att gå in på länken härunder och rösta på nummer 5 :D



http://stinamanda.blogg.se/2009/october/finalisterna.html



Tack på förhand :)

Kram, Sofia

2009-10-18 @ 01:31:59
URL: http://sofiawahlby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0