Rimfrost i näshåren

Jag slänger upp det här gamla inlägget också. Nu råkar det vara såhär att jag för mitt liv inte kan hitta ngn funktion för att ladda upp egna videos - dumma blogg! Vet någon hur man gör tar jag mer än gärna emot tips. Annars får vi ta dom vid ett senare tillfälle.

Vi är duktiga B och jag måste jag säga. Pricka in årets första frostnatt så perfekt för vår lilla expedition.

För att ta det hela från en någorlunda början så var B och jag ute på en promenad förra veckan. Vi hittade då en märklig plats, märklig i den bemärkelsen att det var en glänta i "skogen" som var liksom för perfekt. Perfekta linjer, gräs och platt. Jag fick ju tanken att det är där som Blair Witch håller till på nätterna. Sen kom den andra tanken - vi tältar där.

Sagt och gjort, igår eftermiddag bar det iväg. Vi fick skjuts dit (måste köpa ett annat tält som inte är så tungt) av BJ som nog tyckte att vi var helt galna (kanske vi är också men det är en annan historia). Tältet var uppsatt på nolltid (tjejer kan) och vi hade hela kvällen att förfoga över. Så vad gör man då på en "öde" plats? Ja vad gjorde vi? Vi kollade oss omkring och såg ett "berg" som vi besteg, såg lite skumma pinnar, fick besök av en hybrid (B trodde det var en gubbe och jag trodde det var en tant), åt mat, göttade oss allmänt, hörde skottlossning mm.

När vi väl skulle lägga oss var det underställ, "pyjamas", raggsockor, mössa och vantar som gällde innan jag kröp ner i sovsäcken. Jag säger bara en sak. Arvika var ingenting! Hellre hundra grader i tältet än rimfrost i näshåren, fy vad vi har frusit i natt. Lite rädd för vissa ljud har jag varit det erkänner jag, trodde det stod en björn utanför tältet en stund men det var nog B som grymtade till i sömnen. Känns som om jag inte har sovit en minut inatt, men B säger att jag snarkat ordentligt ett tag så....

I morse var det panik! Vi ville hem och det snabbt. Tack än en gång snälla T för att du hämtade oss. Tydligen roar man alltid någon med sina infall för T såg så glad ut när han kom där i bilen. Lite besviken är jag över att vi aldrig fick se någon bjärv (eller var det en bjärv jag hörde inatt?) och Blair Witch har nog gått i idé över vintern.

*Här skulle det då vara en video innehållande skottlossning*

Jag inser att tältsäsongen är över för i år. Nästa "expedition" blir på Hennickehammars Må Bra avdelning. Ikväll tror jag att jag nöjer mig med att lägga mig i sonens säng och se på film...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0