Gråter blod....

....är vad jag gör nu. Tänk att ett mail kan få en så glad, du har en bok att hämta på biblioteket. Tänk att ett besök på biblioteket kan göra en så ledsen, tyvärr den här boken får du inte ta hem, bara sitta här och läsa. DET funkar inte för mig, biblioteket har inte öppet på natten när jag vill läsa juuuu.

Till saken hör att detta är inte vilken bok som helst, just den här boken "Helgon eller vansinnig" var den bok jag valt ut av nästa pristagare. Just denna bok är sällsynt, finns endast två exemplar på alla Sveriges bibliotek, redan där borde jag ha förstått att jag skulle möta på patrull. Boken reserverades, kom hit till biblioteket ända från Stockholms Universitets Bibliotek och allt var frid och fröjd trodde jag. Men nej, jag får inse att jag inte är någon forskare utan en simpel kommunalarbetare (boken lånas endast ut till forskare), denna underbara bok, tryckt 1882 och vilken titel sen. Erkänner att jag var i himlen för en kort sekund när jag höll den i mina händer!

Uuuuuääää vad jag är besviken. Kanske, kanske, kanske får jag hem en annan bok av denne författare...snyft.

:-(

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lämna in förslag vettja om nattöppet! he he

2009-04-24 @ 08:30:26
Postat av: Anonym

Vilken bra idé. Du kanske är intresserad av att jobba då? ;-)

2009-04-28 @ 20:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0